Mobilné odberové miesto sa nachádza na ulici Pod Papierňou v Bardejove, pri zariadení pre seniorov Sociálny dom ANTIC n. o., Bardejov.
Imobilným osobám je zabezpečené a umožnené testovanie aj z auta.
O |
|
Sociálny dom ANTIC n.o., Bardejov, opäť prijíma nových žiadateľov o umiestnenie do nášho zariadenia na základe rozhodnutia generálneho riaditeľa. V súčasnosti majú naši klienti a zamestnanci negatívny test na COVID-19. Žiadosti môžete posielať poštou, elektronickou poštou na mailovu adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., alebo osobne v pracovných dňoch: pondelok-piatok od 7.30h. do 16.00h. Poskytované sociálne služby si môžete pozrieť na našej webovej stránke www.sdantic.sk. Bližšie informácie Vám radi poskytneme na tel. čísle 054 479/32 21, alebo na 0902 400 401 v pracovných dňoch pondelok-piatok od 7.30h-16.00h.
Viac na Staňte sa klientom - Postup pri prijatí.
Sociálny dom ANTIC n.o., Bardejov, opäť prijíma nových žiadateľov o umiestnenie do nášho zariadenia na základe rozhodnutia generálneho riaditeľa. V súčasnosti majú naši klienti a zamestnanci negatívny test na COVID-19. Žiadosti môžete posielať poštou, elektronickou poštou na mailovu adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., alebo osobne v pracovných dňoch: pondelok-piatok od 7.30h. do 16.00h. Poskytované sociálne služby si môžete pozrieť na našej webovej stránke www.sdantic.sk.
Bližšie informácie Vám radi poskytneme na tel. čísle 054 479/32 21, alebo na 0902 400 401 v pracovných dňoch pondelok-piatok od 7.30h-16.00h.
Poskytovateľ sociálnej služby je povinný vypracovať postupy, pravidlá a podmienky riešenia krízovej situácie spôsobenej pandémiou v súlade s prílohou č. 2 zákona č. 448/2008 Z. z. (kritérium 2.6. Podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby) .
Krízový plán zariadenia Sociálny dom ANTIC n.o., Bardejov
Usmernenie pre odborníkov pracujúcich v prvej línií
Poskytovateľ sociálnej služby má pracovnou zdravotnou službou vypracovanú aj Smernicu o zabezpečení protiepidemických opatrení na pracoviskách v súvislosti s ochorením COVID-19 spôsobeným koronavírusom SARS-CoV-2.
Uvoľňovanie opatrení COVID - 19 návštevy od 15.06.2020
Uvoľňovanie opatrení COVID - 19 vychádzky klientov od 15.06.2020
Uvoľňovanie opatrení na COVID - 19 návštevy od 01.06.2020
Uvoľňovanie opatrení na COVID - 19 výchádzky, vyšetrenia, neodkladné úradné záležitosti
Poskytované informácie o spracovaní osobných údajov - uchádzač o zamestnanie
Žiadosť dotknutej osoby na uplatnenie jej práv - uchádzač o zamestnanie, zamestnanec
Čl. l
Úvodné ustanovenia
Ochrana ľudských práv a slobôd prijímateľov sociálnej služby je zakotvená v Ústave Slovenskej republiky, vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv, v Dohovore o ochrane ľudských práv a základných slobôd, v Európskej sociálnej charte, v zákone č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona 455/1991/ Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o sociálnych službách“) a iných medzinárodných a všeobecne záväzných právnych normách a pravidlách občianskeho spolužitia. Sociálny dom ANTIC, n. o., Bardejov, Pod papierňou 71, Bardejov (ďalej len „organizácia“ alebo „zariadenie“) ako poskytovateľ sociálnych služieb rešpektuje právo prijímateľov týchto služieb na dôstojnosť, sebaurčenie, súkromie a bezpečie. Organizácia pri svojej činnosti rešpektuje základné ľudské práva prijímateľov sociálnych služieb, ich nároky vyplývajúce z ďalších závažných noriem a pravidiel občianskeho spolužitia tak, aby nástupom do zariadenia nedošlo k úmyselnému zhoršovaniu kvality ich života, alebo k obmedzeniu ich práv a slobôd.
Organizácia, ako poskytovateľ sociálnych služieb dodržiava zásady rovnakého zaobchádzania spočívajúce v zákaze diskriminácie z dôvodu pohlavia, náboženského vyznania alebo viery, rasy, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, zdravotného postihnutia, veku, sexuálnej orientácie, manželského stavu a rodinného stavu, farby pleti, jazyka, politického alebo iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, majetku, rodu alebo iného postavenia alebo z dôvodu oznámenia kriminality alebo inej protispoločenskej činnosti.
Zamestnanci organizácie dbajú na dodržiavanie základných princípov ochrany ľudských práv a slobôd pri svojej každodennej činnosti a mimoriadnu pozornosť venujú najmä oblastiam, kde by mohlo dôjsť v súvislosti s poskytovaním služieb k porušovaniu týchto práv prijímateľov. Zamestnanci sú povinní v prípade vzniku situácie porušovania práv a slobôd, jednať vždy v záujme prijímateľa sociálnej služby (ďalej aj ako „PSS“), tak aby ohrozenie základných ľudských práv a slobôd bolo čo najskôr odstránené.
Čl. 2
Zásady poskytovania sociálnej starostlivosti
1. V organizácii sú sociálne služby poskytované v súlade so základnými ľudskými právami a slobodami, prirodzenou ľudskou dôstojnosťou, s princípmi nediskriminácie z dôvodu pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, či iného zmýšľania národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, majetku, rodu alebo iného postavenia prijímateľa sociálnej služby a sú poskytované v prostredí, ktoré si prijímateľ sociálnej služby vybral.
2. Organizácia ako poskytovateľ sociálnej služby rešpektuje a podporuje rozvoj schopností, zručností a vedomostí prijímateľa sociálnej služby, zachovanie jeho vlastnej identity, osobnej integrity, osobnej nezávislosti, individuálnej rozmanitosti a podporuje vytváranie pozitívneho obrazu o prijímateľovi sociálnej služby.
3. Organizácia ako poskytovateľ sociálnej služby podporuje prijímateľa sociálnej služby v plnom a účinnom zapojení sa a začlenení sa do spoločnosti s rešpektovaním jeho prirodzených vzťahov v rámci jeho rodiny a komunity v súlade s právom na rovnosť príležitostí.
Čl. 3
Poučenie zamestnancov
Súhlas s oboznámením sa so základnými právami a slobodami prijímateľov sociálnej služby, ako aj ich porozumenie každý zamestnanec potvrdí svojim podpisom. Každý zamestnanec bude rešpektovať tieto práva a slobody prijímateľov sociálnej služby v zariadení a pri vykonávaní svojej práce bude dbať na to, aby ľudské práva a slobody prijímateľa boli dodržiavané.
Čl. 4
Práva prijímateľov sociálnej služby
Organizácia rešpektuje zásady rovnakého zaobchádzania a práva prijímateľa sociálnej služby.
podporuje prijímateľa sociálnej služby v plnom a účinnom zapojení sa a začlenení sa do spoločnosti s rešpektovaním jeho prirodzených vzťahov v rámci jeho rodiny a komunity v súlade s právom na rovnosť príležitostí.
Čl. 5
Pravidlá pre ochranu práv prijímateľov sociálnej služby pred predsudkami a negatívnymi hodnoteniami
K zamedzeniu porušovania práv prijímateľov sociálnej služby v organizácii sú zavedené jasné pravidlá (Príloha č.4 – Pravidlá pre ochranu práv prijímateľov sociálnej služby pred predsudkami a negatívnymi hodnoteniami), ktorými sa musia riadiť všetci zamestnanci organizácie.
Zamedzenie stretu záujmov zariadenia so záujmami prijímateľov sociálnej služby
Z dôvodu ochrany práv a slobôd prijímateľov sociálnych služieb je potrebné v situácii:
Týmito pravidlami sa riadia všetci zamestnanci zariadenia.
Čl. 6
Poučenie prijímateľa sociálnych služieb o jeho právach a slobodách o ochrane pred diskrimináciou
Diskriminácia:
Podvádzanie – použitie akejkoľvek formy klamstva s cieľom prinútiť ku konaniu, aké si praje poskytovateľ.
Obmedzenie aktivity – zabránenie prijímateľovi, aby využil schopnosti, ktoré má, alebo aby robil rozhodnutia, ktorých je schopný, obmedzovanie samostatného rozhodovania prijímateľa.
Zastrašovanie – vzbudzovanie strachu u prijímateľa s cieľom prinútiť ho k požadovanému správaniu, alebo naopak, odradiť ho od určitého konania.
Infantilita – správanie sa k prijímateľom ako k malým deťom
Nálepkovanie – označovanie prijímateľa podľa chovania, či postihnutia výrazom, ktorý sa potom používa pri rozprávaním sa o ňom, alebo označovanie prijímateľa diagnózou (ležiak...)
Ignorovanie – správanie sa v prítomnosti prijímateľa, ako keby nebol prítomný
Ponižovanie – správanie sa voči prijímateľovi poukazujúc na jeho neužitočnosť, bezmocnosť.
Nerešpektovanie práva na súkromie a intimita – neodôvodnené vyrušovanie, návštevy bez klopania, výmena inkontinentých pomôcok a odhaľovanie v prítomnosti druhých osôb, hromadné ošetrovanie, prehliadanie osobných vecí bez vedomia alebo súhlasu prijímateľa.
Právna ochrana a konanie vo veciach súvisiacich s porušením zásady rovnakého zaobchádzania:
Čl. 7
Čl. 8
Dohľad nad ochranou pred diskrimináciou a zásada rovnakého zaobchádzania so zamestnancami
Sociálny dom ANTIC, n.o. (ďalej len „zamestnávateľ“)
Zamestnávateľ nesmie bez vážnych dôvodov spočívajúcich v osobitnej povahe činností zamestnávateľa narúšať súkromie zamestnanca na pracovisku a v spoločných priestoroch zamestnávateľa tým, že ho monitoruje, vykonáva záznam telefonických hovorov uskutočňovaných technickými pracovnými zariadeniami zamestnávateľa a kontroluje elektronickú poštu odoslanú z pracovnej elektronickej adresy a doručenú na túto adresu bez toho, aby ho na to vopred upozornil. Ak zamestnávateľ zavádza kontrolný mechanizmus, je povinný prerokovať so zástupcami zamestnancov rozsah kontroly, spôsob jej uskutočnenia, ako aj dobu jej trvania a informovať zamestnancov o rozsahu kontroly, spôsobe jej uskutočnenia, ako aj o dobe jej trvania.
Výkon práv a povinností vyplývajúcich z pracovnoprávnych vzťahov musí byť v súlade s dobrými mravmi. Nikto nesmie tieto práva a povinnosti zneužívať na škodu druhého účastníka pracovnoprávneho vzťahu alebo spoluzamestnancov. Nikto nesmie byť na pracovisku v súvislosti s výkonom pracovnoprávnych vzťahov prenasledovaný ani inak postihovaný za to, že podá na iného zamestnanca alebo zamestnávateľa sťažnosť, žalobu, návrh na začatie trestného stíhania alebo iné oznámenie o kriminalite alebo inej protispoločenskej činnosti.
Zamestnanec má právo podať zamestnávateľovi sťažnosť v súvislosti s porušením zásady rovnakého zaobchádzania, nedodržaním dobrých mravov alebo z dôvodu narúšania jeho súkromia na pracovisku. Zamestnávateľ je povinný na sťažnosť zamestnanca bez zbytočného odkladu odpovedať, vykonať nápravu, upustiť od takého konania a odstrániť jeho následky.
Čl. 9
Preventívne opatrenia
Zariadenie vo vzťahu k prijímateľom sociálnej služby zabezpečuje:
Zariadenie vo vzťahu k zamestnancom zabezpečuje:
Každý zamestnanec má právo na rovnaké zaobchádzanie. V súlade so zásadou rovnakého zaobchádzania sa uplatňuje:
Čl. 10
Kontrolné opatrenia
Tak ako všetci prijímatelia sociálnej služby v zariadení sú si rovní vo svojich právach a ľudskej dôstojnosti, to znamená, že všetci majú rovnaké práva na zaradenie sa do spoločnosti, na užívanie hodnôt a produktov spoločnosti, tak aj všetci zamestnanci majú právo na rovnaké zaobchádzanie a ochranu pred diskrimináciou.
Čl. 11
Odkazy a poznámky
Záverečné ustanovenia
Poradové číslo | Meno čakateľa | Mesto/obec | Dátum zaradenia |
1 | |||
2 | |||
3 |